avatar Ten blog rowerowy prowadzi Jacobsen z miasteczka Jaworzno. Mam przejechane 3041.83 kilometrów w tym 114.72 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.96 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy Jacobsen.bikestats.pl
  • Sprzęt Kross Hexagon V3

Dzień 3: Grodno - Ogrodniki

Poniedziałek, 28 kwietnia 2014 · dodano: 15.05.2014 | Komentarze 0

Trasa całkowita: Grodno - Aziory - Ostryna - Andruszowszczyzna - Dziembrów - Szczuczyn - Żałudek - Ogrodniki.

Rano po przejechaniu raptem kilku kilometrów zatrzymujemy się na kawę i śniadanie. Po chwili orientuję się. że „złapałem kapcia”. Paradoksalnie udaję mi się szybko dokonać wymiany dętki i kilka minut później jesteśmy z powrotem na trasie. Po drodze spotykamy polskich stopowiczów. Okazuję się, że ich plan jest całkiem podobny do naszego, czyli objechać wioski, zwiedzić Mińsk i uciec z kraju jeszcze przed meczem. Dojeżdżamy do miejscowości Ostryna, w której napełniamy bidony u miłego starszego Pana i wyjeżdżamy na żwirową szeroką stepową szosę, aby udać się w moje rodzinne okolice. Docieramy do miejscowości Ostrowo i nieistniejącej już wsi o nazwie Andruszowszczyzna, czyli okolicy w której do ’57 roku mieszkała moja Babcia. Chwilę później jesteśmy w Dziembrowie, w którym znajdujemy cmentarz, gdzie pochowani są moi przodkowie. Pod Dziembrowem zatrzymujemy się by odpocząć nad malowniczym zalewem. Po chwili relaksu okazuję się, że najprawdopodobniej mam gorączkę. Resztę dnia jadę nieco zmęczony, ale udaję mi się jakoś przetrwać kryzys. Wieczorem mijamy jeszcze Szczuczyn, z którego pochodzi moja druga Babcia. Po ponad 110 kilometrach drogi zjeżdżamy nieco z głównej trasy do wsi Ogrodniki. Zaczepiam tam białoruskiego chłopa jadącego powozem z pytaniem o możliwość rozłożenia „paliatki” czyli namiotu. Białorusin zaprasza do siebie na podwórko. Wieczorem częstuje nas krupnikiem z chlebem i słoniną.

Poranny widoczek z namiotu

Pierwszy kapeć już po kilku kilometrach

Droga Ostryny do Dziembrowa

Widoki Grodzieńszczyzny

Dziembrów

Polskie nagrobki na cmentarzu

Szczuczyn

Południk Struvego - jeden z 265 punktów pomiarowych na terenie Europy, który służył niegdyś do dokładnego określenia rozmiarów ziemi.