avatar Ten blog rowerowy prowadzi Jacobsen z miasteczka Jaworzno. Mam przejechane 3041.83 kilometrów w tym 114.72 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.96 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy Jacobsen.bikestats.pl
  • Sprzęt Kross Hexagon V3

Dzień 4: Ogrodniki - Tarasawicze

Wtorek, 29 kwietnia 2014 · dodano: 15.05.2014 | Komentarze 1

Trasa: Ogrodniki - Zdzięcioł - Korelicze - Tarasawicze.

O poranku zaczepia nas starsza Pani, którą zainteresowała nasza obecność w okolicy. Bezinteresownie gotuje dla nas 10 swojskich jaj. Przynosi nam wiadro ciepłej wody do umycia się i udostępnia nam studnię. Opowiada nam o czasach, w których chodziła do Polskiej szkoły. Po krótkiej pogawędce Pani Tamara zabiera się do pracy w polu, a my opuszczamy Ogrodniki. Kierujemy się dalej na wschód. Niebo jest idealnie błękitne. Teren robi się płaski i właściwie to odnosi się wrażenie, że jedziemy po stole. Mijamy co chwilę drewniane kolorowe wioski, liczne kołchozy i pola uprawne. Około południa docieramy do miejscowości Zdzięcioł (biał. Działtawa), gdzie dokonujemy ulicznej wymiany dolarów na ruble. Zwiedzamy szybko miasteczko, robimy zakupy, jemy „obiad” i jedziemy dalej w kierunku wschodnim. Wieczorem docieramy do wsi o nazwie Tarasewicze nieopodal miasta Mir, w której zaczepiamy miłą starszą Panią i wypytujemy o możliwość rozbicia namiotów. Pani po chwili wyraża zgodę.

Pani Tamara na "Dzień Dobry" opowiada nam wierszyk

Nasze paliatki o poranku

Domki w Ogrodnikach

Białoruski dom handlowy w miejscowości Zdzięcioł

Jeden z najbardziej popularnych napojów na wschodzie

Gdzieś w okolicach Nowogródka

Sielski sposób spędzania wolnego czasu